In de afgelopen jaren is het aantal leden van het orkest gegroeid met nieuwe instroom van ‘senioren’ en jeugdleden vanuit het opleidingsorkest, waardoor we nu met zo’n 45-50 spelende leden zijn.

Activiteiten
Naast de traditionele activiteiten die passen in het dorpsleven van Raamsdonksveer zoals Koningsdag en deelname aan carnaval is "De Eendracht" ook bij grotere evenementen te zien. Voorbeelden zijn COOP in concert in de GelreDome, Spectacle du Vin en de samenwerking met WC Experience.

Repertoire
Het orkest kiest bij voorkeur voor een modern repertoire met hedendaagse muziek afgewisseld met klassiekers uit de harmoniemuziek. Ook is "De Eendracht" regelmatig op zoek naar mogelijkheden om naast de muzikale uitvoering aandacht te besteden aan een bredere presentatie, zodat we het publiek nog meer kunnen verrassen. Licht en geluid, beeld en presentatie, zaal en publiek kunnen allemaal ingevoegd worden in het programma. Hier ligt nog een mooie uitdaging.

Repetities
Het harmonieorkest repeteert elke dinsdag van 19.45 uur tot 22.00 uur in Boelaars Zalencentrum.