Koninklijke harmonie "De Eendracht"

Koninklijke harmonie "De Eendracht" uit Raamsdonksveer is een muziekvereniging met zo’n 85 leden. Onze leden maken muziek verspreid over de verschillende orkesten. De orkesten treden een paar keer per jaar gezamenlijk op, daarnaast heeft ieder orkest zijn eigen optredens en activiteiten. De orkesten bij "De Eendracht" zijn:

-          opstaporkest;
-          opleidingsorkest OokhE;
-          harmonieorkest;
-          Rhythm sticks;
-          Rhythm sticks XL.

Op de pagina orkesten is over ieder orkest een korte introductie te lezen.
In onze orkesten spelen we steeds vaker met niet-traditionele harmonie-instrumenten, zoals een gitaar of piano.

Muzieklessen

Naast het muziek maken in orkesten, kun je bij ons ook muzieklessen volgen, gegeven door een professionele docent.

Wel muziek maken, maar geen lid worden?
Vind je het leuk om af en toe mee te spelen met één van onze orkesten, maar wil je geen lid worden? Dat kan! Kijk op de pagina lidmaatschap voor de voorwaarden en om je in te schrijven.

Optredens
Onze orkesten geven ieder jaar meerdere optredens, zowel gezamenlijk als apart. Gezamenlijke optredens, zoals het jubileumconcert in 2018, meerdere edities van Spectacle du Vin, een optreden met de WC Experience, en nog veel meer, en aparte optredens zoals een High tea concert van OokhE en de Rhythm Sticks of het top 2000 concert van het harmonieorkest. Bij veel van deze optredens zoeken we de combinatie met andere muzikanten, zoals zangers/zangeressen, bandjes, koren en solisten.

Op de pagina concerten vind je meer informatie over de optredens en kun je kaartjes kopen.