Beschrijving

Koninklijke geeft Prinsjesdagconcert

Derde dinsdag van september

Op dinsdag 15 september geeft Koninklijke Harmonie De Eendracht als opening van het culturele seizoen een concert op de parkeerplaats van Boelaars Buiten.

De derde dinsdag van september is natuurlijk de traditionele Prinsjesdag waarop het kabinet de begroting van het komende jaar presenteert. Omdat iedereen weken van tevoren al weet wat die begroting inhoudt, is het op tv alleen maar een herhaling van zetten. Goede reden om eens lekker een wandelingetje te maken richting Touwslager om aldaar te genieten van een mooi buitenconcert.

Harmonie De Eendracht geeft al jaren een zomeravondconcert in het Koningspark, echter Corona zorgde ervoor dat het zomeravondconcert afgelopen juli niet kon plaatsvinden. Maar een orkest geeft nu eenmaal graag concerten en daarom is het idee gerezen om al vroeg in het seizoen een opwarmertje te geven voor het grote Spectacle du Vin wat op 21 november plaatsvindt.

Het Prinsjesdagconcert zal er één zijn met lichte muziek, die u terugvoert naar de herinnering van een mooie vakantie van weleer. Wij hebben geen last van code geel of oranje en nemen u mee naar muziek uit ‘La douce France’, ‘Bella Italia’ en ‘Viva España’. De reis zal veilig zijn en coronaproof als u zelf ook de 1,5 mtr in acht neemt. Dat kan op het terras Boelaars Buiten onder het genot van koffie of een wijntje, maar dat mag ook op de dijk aan de Touwslager.

Mocht nou gaan regenen, dan gaat het helaas niet door. Wij gaan er echter vanuit dat het nog een mooie nazomeravond wordt. Tot dan!
Prinsjesdag concert

Details evenement